Catharinahof verhuizing

Nog maar weer ‘s het laatste nieuws uit Catharinahof. De verhuizing naar Catharinahof is bijna een feit, het draaiboek ligt klaar. Feiten/weetjes; Op 21 november zullen de bewoners van Kleinschalig Wonen als eerste hun intrek nemen in het nieuwe Catharinahof. De overige bewoners van Maaszicht verhuizen op 25 november. Omdat het vaak lastig is de weg te vinden in een nieuwe woonomgeving heeft een projectgroep onlangs een ‘speurtocht’ uitgezet voor de leden van de cliëntenraad, niemand is verdwaald. De kapsalon binnen Maaszicht sluit op 20 november en op 2 december opent de kapsalon in Catharinahof, nog tijd voor een permanentje in de feestmaand dus.

Een paar weken geleden deed de wijkraad Binnenstad een oproep; Voor die mensen die nog geen gelegenheid hadden Catharinahof te bekijken is Mw. Pander bereid gevonden nog één keer voor een kleine groep bewoners uit de wijk Binnenstad een rondleiding te geven door het hele complex. Enkele bewoners hebben zich al opgegeven, er is nog plaats. Die bezichtiging zal ná 29 november zijn, dus na de verhuizing met alle drukte. Een precieze datum hoort u van ons.

Plattegrond appartement

De hele verhuizing is natuurlijk een mega-operatie. Alvast petje af voor alle vrijwilligers en vaste medewerkers die ervoor zullen zorgen dat alles zo goed mogelijk verloopt. De bewoners van Catharinahof vieren dit jaar Kerst en Oud en Nieuw in hun nieuwe onderkomen. En de lucht, vol van verf en ‘nieuw’, zal vast snel verjaagd zijn door die van dennen, vers krentenbrood, kalkoen en oliebollen! © Hester Kruizinga