2 en 3 april Historisch Spektakel

Ongetwijfeld heeft u gelezen of gehoord dat de binnenstad van Grave het weekend van 2 en 3 april op zijn kop staat. Daar zullen wij als bewoners ongetwijfeld iets van merken. Sterker nog: uit onderstaande brief van de organisatie blijkt dat we aan het succes kunnen bijdragen.

Bestemd voor de bewoners van de binnenstad van Grave.

Historisch Spektakel op 2 en 3 april

Geachte binnenstad bewoner,

Zaterdag 2 en zondag 3 april  staat er een groot nieuw evenement in Grave te beginnen en komt er misschien weer nieuwe toeristische impuls voor onze vestingstad.

Dit Spektakel is een initiatief vanuit het Cloveniersgilde en zal dit jaar voor de eerste keer gehouden worden, met de bedoeling dit voor 2 jaar te doen.  Daarna zullen in 2018 in Grave de Vestingstedendagen worden gehouden. Om het geheel tot een groot succes te maken hebben wij al van vele vrijwilligers en figuranten medewerking gekregen.

Ook van u hopen wij medewerking te krijgen op verschillende fronten, zoals het vrijhouden van geparkeerde auto’s in de straten waar het Spektakel zich zal afspelen. Ook vlaggen uithangen waar mogelijk en natuurlijk u zelf verkleden in historische kledij. Er hoeven niet uitsluitend schitterend geklede mensen rond te lopen, want schooiers, landlopers en armoedzaaiers waren er in die tijd meer van.

Het Spektakel zal gehouden worden zowel op zaterdag al op zondag van 10.00 tot 17.00 uur  en zal de gehele binnenstad voor het verkeer zijn afgesloten.

Plaatsen waar het Spektakel zich zal gaan afspelen zijn:

In en bij de Hampoort, op de Kat, in de tuin van het Arsenaal, de Markt, het Maasplein en de Loswal. Daarnaast worden voor de Blijde Inkomst de Hamstraat, Rogstraat, Maasstraat, Hoofschestraat, Klinkerstraat en Kasteeltje gebruikt.

Wij verzoeken u vriendelijk uw auto zo mogelijk te verplaatsen.

Doe allemaal mee om er meteen iets geweldig groots van te maken zodat ze kunnen zeggen: Zoiets moois, dat kan alleen in de Graaf

Namens de organisatie

Leo Burgers