Loflied voor Cora

“Een loflied op Cora , verkoopster van vis

Ze is kampioene, dat is ze gewis

Een cabaretière dat zie je pas goed als . . .

Cora de Kibbeling, Cora de Haharing, Cora de Kabeljauw, Cora de Scholletjes . . . . doet!!”

Volkomen verrast en ontroerd beleefde Cora de aubade die door een door Albertine Arts en Frans van Steen opgetrommeld aantal leden van het Maaskoor  met accordeonist Cees Menhere haar vrijdagmorgen bracht. Al 30 jaar staat Cora met vis op de markt in Grave, iedereen kent haar. Cora heeft voor iedereen aandacht, ze verkoopt de vis met liefde en kennis van zaken. Cora schenkt de kleur en een dosis levensvreugde, die bij een warme sfeer van een markt hoort. En warm was het vrijdag! Klanten en leden van het Graafs koor hebben Cora in het zonnetje gezet (zeg maar rustig de ‘koperen ploert’) en speldden haar  De Gulden Vis op (gemaakt door Jose van Quiltwinkel An3Na). “Na 30 jaar hebben jullie mij eindelijk stil gekregen” zei Cora en ze genoot er zichtbaar van. Cora, dat je nog maar lang in Grave mag blijven!