Prins Johan Friso overleden

Prins Johan Friso

Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst;

Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend ( 12 augustus 2013) Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd. Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.

Op het stadhuis van Grave wordt geen condoleanceregister in de hal geplaatst omdat Prins Friso geen lid van het Koninklijk Huis was, wél van de Koninklijke familie.

Graafse burgers die hun medeleven willen betuigen aan Prinses Mabel en de familie kunnen dit doen via de website van het Koninklijk Huis, HIER te vinden. Wij wensen Prinses Mabel en de Koninklijke familie heel veel sterkte toe met het verlies van Johan Friso.