De ‘loftrompet’ van de pastoor

Donderdagavond 27 juni, alweer een feestje in Grave.

De traditie van de laatste repetitie van de Harmonie Stad Grave in de buitenlucht; het  Klapstoelenconcert onder leiding van Paul Souren. Een belangrijke ‘trekker’ voor het publiek was natuurlijk gastmusicus pastoor René Aarden, hij zou meespelen op de schuiftrombone. Als een repetitie klonk het beslist niet. Met geweldig veel talent, kwaliteit en best professioneel werd met negen redelijk bekende nummers een dik uur muzikaal plezier volgemaakt. Begonnen met een stevige mars; Colonel Bogey, daarna New Sounds in Disco, Hollandse Hits en met het nummer ‘Tricky Trombones’ moest muzikaal echt alles uit de kast worden gehaald.

‘Tricky Trombones’

Opvallend was dat de slagwerkgroep onder leiding van Ben van Kuppeveld uitgebreid was met tal van nieuwe jeugdleden. De laatste jaren is er grote belangstelling voor het drummen aldus voorzitter Tom Schouten. Frisjes was het wel buiten, maar dankzij de gratis koffie met cake door vrijwilligers van de St. Elisabethparochie geserveerd, bleef iedereen op temperatuur. Het is altijd weer zo goed om te zien hoe Gravenaren met het grootste gemak en enthousiasme evenementen organiseren en er samen veel plezier aan beleven. En meneer pastoor . . . .speelde de sterren van de hemel.