Groen Grave

Hoe maken we Grave groener? In de winkel- en woonstraten met historische panden, onze trots, proberen bewoners en ondernemers al sinds jaar en dag met groen en bloem alles nog aantrekkelijker en leefbaarder te maken. Die persoonlijke inspanning van bewoners en ondernemers was/is altijd al duidelijk te zien maar het kan beter wordt hier en daar gedacht. Centrum Management heeft met Marion Vermeulen van ‘De Buitenkamer’ contact gezocht en op dit moment wordt gewerkt aan een voorstel om wat meer overeenstemming, en een realistisch en betaalbaar groenplan te realiseren.  Met voor alle seizoenen de juiste beplanting. Betaalbaar en structureel op lange termijn en daarom is niet alleen draagvlak onder ondernemers en bewoners van de binnenstad nodig maar waarschijnlijk ook daadwerkelijke inzet van vrijwilligers, in samenwerking met de gemeente. Daarnaast komen bijvoorbeeld de Vereniging Natuur en Milieu-educatie, de Agrarische Natuurvereniging in beeld. Het plan is nog in de verkenningsfase en donderdag 3 september staat een overleg met de gemeente op de agenda. Benieuwd of u als bewoner nog suggesties heeft?  Laat het ons vooral weten. U weet in elk geval dat er beweging is om Grave betaalbaar en houdbaar groener te maken. Niet alleen met potplanten hopen wij als wijkraad, maar ook met aandacht voor het onderhoud van de laatste broodnodige bomen die absoluut in een binnenstad thuis horen.