Koninginnedag

Koninginnedag in Grave zal grotendeels verlopen als gepland aldus de Oranjevereniging Grave. In principe wordt het jaarlijkse programma voor de kinderen gehandhaafd. Er zijn geen extra activiteiten gepland in verband met de abdicatie van Koningin Beatrix omdat er geen zicht is op de toestroom dit jaar.

10.30 uur, Vrije Markt Binnenstadbewoners. Aanwonenden kunnen  hun eigen stoep gebruiken of beschikbaar stellen aan de Oranjevereniging voor andere geinteresseerden. Binnenstadbewoners ontvangen elk jaar hiervoor een inschrijvingsformulier in hun brievenbus, vul dat in s.v.p.! Scouting is elk jaar actief met een bouwwerk en elk jaar zijn er wel verenigingen die graag een plaatsje willen in de Binnenstad, stel de ruimte voor uw woning/pand ter beschikking, des te mooier wordt het feest! Stuur het formulier dus altijd terug naar de Oranjevereniging, ook als u niet wilt deelnemen of uw stoep niet ter beschikking wilt stellen.

11.30 uur, Startschot versierde fietsen en defile gedecoreerden vanaf de St. Henricusweg richting Palazzo onder begeleiding van onze Harmonie en Cloveniers.

12.30-17.00 uur, Oranje Kindermarkt Binnenstad, kinderpuzzle en etalage-tocht Binnenstad.

Koninginnedag zal ook nu weer een drukbezochte en gezellige dag worden en de horeca doet er bij mooi weer ongetwijfeld weer een flinke schep bovenop met terrassen en……….de Mertbloazers! De abdicatie van onze Koningin en de inhuldiging van Koning Willem-Alexander kunt u nog honderden malen in de herhaling op TV en internet bekijken, het feest in Grave niet!