Mariakapel en Lovendaal van de baan

Met een motie -gesteund door alle fracties- is besloten dat parkeren naast de Mariakapel en aan de Lovendaal van de baan is. Nog even werd geprobeerd de bal over het besluit daar blik neer te zetten te ‘parkeren’ bij de wethouder. Sommige raadsleden zouden slechts ‘schoorvoetend’ hebben ingestemd met zo’n plan. Het antwoord van de wethouder was helder en eerlijk gezegd ook geheel correct; “U heeft niet schoorvoetend ingestemd, u heeft gewoon ingestemd”. Ook werd duidelijk in het verloop van de avond, dat zowel de burgers als de raadsleden zich hebben laten misleiden doordat de Mariakapel en Lovendaal pas als laatste mogelijkheid werden genoemd in de parkeernota. Dat kan dus maar zo veranderen weten we nu. De VVD-fractie bracht nog even naar voren dat ze bekend staat om vasthoudendheid aan eerder genomen besluiten. Dat moeten we onthouden maar. Maar onderzoek naar de alternatieven als Lepoutre, Stoof en Arnoud van Gelderweg ziet de VVD-fractie wel zitten. Nog even wilde Keerpunt de uitdrukkelijke excuses van de wethouder over zo werd gezegd, “zijn slechte plan en uitlatingen in de Gelderlander”. Dat werd toch niet echt serieus genomen door de overige fracties want ook Keerpunt2010  stemde ooit in met het voorstel, stel je voor zo’n slecht voorstel. Kortom, de samenleving reageerde en de gemeenteraad moest terugkomen op het besluit en dat viel sommigen wat zwaar. Zo zie je, wat vereende krachten, betrokken burgers kunnen bereiken! Proficiat! We blijven de ontwikkelingen rond het parkeren volgen.